< Terug naar overzicht
Datum donderdag 17 juni 2010
Tijdstip 00:00 uur
Locatie Chalet Fontaine
Adres Hoofdstraat 4, 5171 DD Kaatsheuvel
Maximaal aantal deelnemers 100

Social Media .... Wat?.... Hoe? ...... Hype? ... of Noodzaak?

- Kan je twitteren over leer?
- Word ik zonder Hyves nog wel serieus genomen?
- Is LinkedIn de nieuwe manier om (nieuwe) relaties te vinden?
- Ben ik zonder blog verloren?

Carl van der Putten (voorzitter SeLL) doet hier zijn persoonlijke verhaal waarin hij de toelicht dat het fenomeen Social Media geen korte rage is, maar een noodzaak om in de toekomst in business te blijven! Dus ..... komen op 17 juni!
Social Media – Persoonlijke verhaal van Carl
 
Een tweetal maanden geleden had ik net zo’n beeld van “Social Media” als de meesten van jullie nu zullen hebben. Hyves, Twitter, Linked-In… allemaal internetactiviteiten die we zien gebruiken en steeds meer zien gebruiken, maar zelf actief daarmee bezig zijn … daar hebben we geen tijd voor.. of beter geformuleerd… willen we geen “priori-TIJD” voor vrijmaken.
 
Na een symposium van CBW-Mitex te hebben bijgewoond wat ook als onderwerp Social Media had, heb ik mijn beeld en mening drastisch veranderd. Vele veranderingen in de samenleving zijn al volop gaande die het hele aan- en verkoop proces van producten en diensten binnen nu en 5 jaar volledig op zijn kop gaan zetten. Uiteraard heb je twee generaties hierin; De generatie die met en de generatie die zónder computer is groot geworden. Maar dat onderscheid wordt steeds kleiner naar de toekomst toe.
 
En die toekomst is dichterbij dan we denken. Alle ontwikkelingen met betrekking tot het kopen op Internet hebben zeer sterke relaties met hoe je het als merk of bedrijf gebruik maakt van allerlei “Social Media” activiteiten. Maar hoe maak je het onderdeel van je Bedrijfsactiviteiten? Hoe begin je ermee? En nog belangrijker…. Begin bij het begin… wat is het nou precies en wat kun je ermee?
 
Social Media mag daarom ook niet gezien worden als de “laatste modegrill op marketing gebied”. Met Social Media kun je het gedrag van je consumenten en de mening van de consumenten duidelijk beïnvloeden. En als je dat goed doet, kan het zeer positief voor je gaan werken. De presentatie van 17 Juni laat zien wat voor positieve effecten het kan hebben op je Public Relations, Klantentrouw en Loyaliteit t.o.v. van je merk c.q. bedrijf, Netwerk uitbouw en uiteindelijk ook op Klantenwerving en Acquisitie. Wat het allerbelangrijkste is, is dat je een produkt of dienst hebt wat kwalitatief goed is, een hele goede service biedt en een goed verhaal of concept heeft. Als je dat hebt, dan kan de inzet van Social Media je heel veel gaan brengen in de toekomst. Want de toekomst wordt “review-driven”, m.a.w. de klant van vandaag en morgen is al veel meer gefocussed op een “aanbeveling van een vriend” dan op een “commercial van een merk/bedrijf”. Het is al zelfs zo dat “een aanbeveling van een vriend van een vriend” meer vertrouwen wekt bij de consument.
 
In de voorbereiding heb ik samen met Joep van den Hoven een aantal gesprekken gehad met onze Sprekers Harald van Engelen en Richard van de Blom voor de avond van 17 Juni. Beiden professionals in hun vak, en ervaren met het geven van dit soort presentaties. Wij hebben duidelijk gemaakt met wat voor soort branche en publiek we in de zaal zitten en waar we behoefte aan hebben. Zij hebben toegezegd daar perfect op te gaan inspelen. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat het een zeer leerzaam programma zal zijn waar iedereen zeer enthousiast van zal worden.
 
In de afgelopen twee maanden ben ik ook “gegrepen” door het onderwerp en is het inmiddels zover dat ik druk doende ben het onderdeel van mijn plannen te maken. En liever nog vandaag dan morgen. We hopen als bestuur van de SeLL, dat jullie ook zo gegrepen worden door het onderwerp, en er mee aan de slag gaan. We zijn ervan overtuigd dat het kan bijdragen op nog meer succes in de toekomst. En dat wensen we natuurlijk iedereen toe!
 
Introducées zijn ook van harte uitgenodigd voor deze avond. Meld hem of haar via de site aan en hopelijk kunnen we er een nieuw lid van maken. Want hoe meer leden we hebben in onze club, hoe groter we ons netwerk maken en des te beter we de kwaliteit van de activiteiten kunnen blijven waarborgen.
 
Ik hoop jullie allen op de 17e weer persoonlijk te mogen ontmoeten.
 
Carl van der Putten, voorzitter.

 
U wordt vanaf 19.30 uur ontvangen in Chalet Fontaine aan de Hoofdstraat 4 in 5171 DD Kaatsheuvel. Om 20.00 uur starten de presentaties. Rond 22.00 uur sluiten we af en is er daarna ruim voldoende tijd voor een hapje en drankje.
 
Voor leden is deze avond kosteloos. Daarnaast stellen we elk lid in de gelegenheid een introducee gratis mee te nemen die geldt als een potentieel nieuw lid. Geef dit aan bij uw aanmelding.

Hier nog een youtube-filmpje over Social Media:

 http://www.youtube.com/watch?v=dm9GxGbZKvI

Terug naar boven