Nieuws van Sell (-leden)

Van den Assem twee maal een voorbeeld voor de branche! best practices voor delivery experience

11 juni 2018
www.selldelangstraat.nl

In de white paper van Paalz dat de ‘delivery experience score’ van 26 moderetailers heeft onderzocht scoorde Van den Assem op twee onderdelen het predicaat ‘best practice’. Dat was voor de mogelijke om ook ’s avonds je levering te ontvangen zonder daarvoor extra te moeten betalen. ‘A true premium delivery service’ volgens Paalz. Bij van den Assem is ook een levering op zondag mogelijk, wederom een best practice in de branche, tegen een geringe betaling van € 4,95.


Ook Floris van Bommel is in het white paper opgenomen. Paalz struikelt vooral over het feit dat van Bommel geen ‘free return policy’ heeft. Dat zou namelijk hun toppositie als schoenenmerk absoluut bevestigen, alsdus Paalz. Zalando scoort een best practice voor hun ‘returns-on-demand’ policy. Retouren kunnen bij de klant aan huis worden opgehaald. In de steden Amsterdam en Rotterdam zelfs binnen een uur na aanmelding!

 

In rapportcijfers op een schaal van 1 tot 100, scoort Van Bommel 12 punten, Van den Assem 69 en Zalando 68.



Uit: rapportage Paals, delivery score. How do fashion brands deliver?
Voor degene die het hele white paper willen lezen: https://cdn.frankwatching.com/app/uploads/gravity_forms/120-2cd4650dbc1fe0f636774e49caef8e0d/2017/12/Paazl-Delivery-Experience2.pdf

 

 


 

NIEUWSARCHIEF

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
07-02-2019 LEES MEER
 
 
 
 
 
 
 
07-01-2019 LEES MEER
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Terug naar boven