Nieuws van Sell (-leden)

100 jaar Loints

09 oktober 2018
www.selldelangstraat.nl
De vijfde (!) generatie treedt aan bij Loints tijdens het 100 (!!) jarige jubileum. Hoe uniek is dat. SeLL feliciteert Loints van harte! En Johan en Ronald, veel succes!

Hieronder nemen we de nieuwsbrief van Loints integraal op.

100-jarig “Loint’s of Holland” bekroont jubileumjaar met aantreding 5e generatie

100 jaar schoenen en 5 generaties in het familiebedrijf, uitzonderlijk

 

Sprang-Capelle, 8 oktober 2018 – ‘Frisse energie voor het bewezen concept’ is de aankondiging vandaag door schoenenconcern Loint’s of Holland tijdens haar jubileumviering. Erik Klijsen en Vincent Kriek verwelkomen Johan Klijsen en Ronald Klijsen in het management. De zoons van Erik stappen als 5e generatie in de organisatie die dit jaar haar 100-jarig bestaan viert, en dat is bijzonder.

 

Geluk in alledaagse wandelingen

Schoenenmerken zijn er wereldwijd in overvloed. Toch weten enkelen zich te onderscheiden, zoals Loint’s of Holland. Dat geeft de mogelijkheid om te floreren tussen de grotere jongens in de industrie. “Wij stimuleren het welzijn van onze klanten door ze in hun alledaagse wandelingen bewust te maken van een perfect loopcomfort en hun footprint op de aarde, gehuld in een bijzonder karaktervol design. We zijn onderscheidend als bedrijf en als schoenenmerk”, aldus Erik Klijsen trots.

 

Familiebedrijf, is dat duurzaam?

Erik: “Het zit in het bedrijfs-DNA om een langetermijnvisie te hebben en daar op een duurzame en verantwoorde manier mee om te gaan, met onze medewerkers, klanten, relaties en ga zo maar door”. Deze duurzame gedachte beslaat naast bedrijfsvoering ook de producten. Sinds de jaren ’70, lang voor de hype, is er al erg veel bewustzijn van de impact van het produceren van schoenen op het milieu. Als resultaat van deze duurzame gedachte staat er nu een gezond bedrijf dat door consequente keuzes nog steeds opereert in een niche van de markt maar wel succesvol exporteert naar meer dan 20 landen, van Canada tot Japan.

 

Het geheim van Loint’s of Holland

En toch, alleen verantwoord en duurzaam ondernemen is niet het geheim van Loint’s of Holland. “Wanneer ik het geheim verklap blijft er voor de 5egeneratie niets meer over”, grapt Erik. De duurzame drijfveer is samen met de vormgeving en de pasvorm volgens hem het belangrijkste onderscheidend vermogen. Het blijkt continu een enorme uitdaging te zijn collecties te ontwerpen waarbij uitzonderlijk en karaktervol design, perfect loopcomfort en duurzaamheid in balans zijn. “Het één mag niet ten koste gaan van het ander maar deze moeten juist oplossingen bieden voor elkaar”. Daaruit komen unieke collecties voort die langer meegaan dan een impulsieve trend, zowel qua design alsook qua levensduur. “Loint’s schoenen zijn absoluut geen wegwerpproducten”.

 

In de voetsporen van 4 generaties

Beide opvolgers hebben brede ervaring opgedaan. Johan Klijsen (1988) is al enkele jaren actief binnen Loint’s of Holland en eerder binnen de automotive branche. Johan zal zich binnen Loint’s of Holland gaan focussen op de technische en operationele activiteiten, waaronder de productie. Ronald Klijsen (1990) werkte binnen verschillende organisaties via managementbureau Boer & Croon. Ervaring binnen de Retail deed hij onder andere op bij e-commerce scale-up Bloomon en multinational Unilever. Ronald zal zich gaan concentreren op de commerciële kant van de organisatie.

 

In de nieuwe samenstelling maakt Vincent Kriek plaats voor de volgende generatie en draagt zijn aandelen over aan Erik Klijsen. De voormalig mede-eigenaar zal voorlopig als commercieel manager aanblijven om het drietal te ondersteunen en zorg te dragen voor een vloeiende overdracht. Erik Klijsen neemt de algemene zaken waar en zal voorlopig sterk betrokken blijven bij de technische en operationele zaken.

 

Met vriendelijke groet,

Team Loints of Holland


 

NIEUWSARCHIEF

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Terug naar boven