Nieuws van Sell (-leden)

Uitzonderlijk bedrijf: New Balance

17 oktober 2018
www.selldelangstraat.nl

‘Be the Exception’ – New Balance gebruikt kunstmatige intelligentie om unieke individuen te spotten

Kunstmatige intelligentie heeft de afgelopen jaren een enorme impact gehad op een grote verscheidenheid aan sectoren, dus het is helemaal niet verwonderlijk dat de mode-industrie zich ook steeds meer verdiept in de mogelijkheden. De modewereld heeft kunstmatige intelligentie inmiddels met open armen ontvangen en er al een aantal nuttige toepassingen voor ontdekt. Modemerken maken bijvoorbeeld steeds vaker gebruik van KI om toekomstige trends te identificeren en te voorspellen, zodat ze hun bedrijfsstrategie vorm kunnen geven en hun concurrenten een stap voor blijven.

Maar sportmerk New Balance heeft nu wel iets heel bijzonders bedacht. In plaats van op zoek te gaan naar opkomende trends, wil het bedrijf KI gebruiken om mensen te spotten die anders zijn dan anders en zich juist niet met een trend identificeren.


Be the Exception’ – anders zijn wordt beloond

Het merk is niet zo groot als bijvoorbeeld Nike of Adidas, maar New Balance is een bedrijf dat een bijzondere plaats inneemt in het hart van veel consumenten en wordt gekenmerkt door een unieke stijl die vooral aantrekkelijk is voor mensen die graag tegen de stroom in gaan. Het bedrijf lanceerde onlangs een nieuwe marketingcampagne, ‘Be the Exception‘, met als doel individuen te belonen die zich onderscheiden van de massa.

lees verder 


 

NIEUWSARCHIEF

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Terug naar boven